mandag 12. oktober 2009

Strikker og strikker

Jeg strikker og jeg strikker. Jeg har tatt på meg for ei venninne og strikke ullbukse i str 8 år, og hjelpe meg som jeg angrer.
Kan ikke få sagt nok hvor jeg gleder meg til å bli ferdig, men det går så tregt....

Vel jeg har snart strikket ferdig ben 1 nå da, så da er det faktisk ikke såååå mye igjen da, og jeg har satt meg som mål og bli ferdig i løpet av denne uka.
Så får gudene vite om jeg greier det. Jeg håper det, så jeg kan få kost meg med prosjekter jeg virkelig har lyst å drive med....

Forrige uke så startet jeg en knit-along inne på hobbyboden.dom. Det går ut på å strikke luer som skal gis til kreftavdelingen ved St. Olavs Hosptial i Trondheim. Frist for å levere luene til meg er slutten av mars 2010, og luene skal strikkes , hekles eller sys. Det eneste som er viktig å tenke på er at dem ikke skal stikke og klø, for jeg vil tro dem som mister håret pga behandling sikkert er ekstra ømfintlig i hodebunnen.
Så langt så har responsen vært veldig positiv, og jeg gleder meg til den dagen jeg kan overlevere luene.
Jeg har selv begynt å strikke ei lue, samt holder på med lue 2.
Kommer til å legge ut bilder etterhvert, men orker ikke oppdatere for hvert plagg, tar heller bilder av litt mer enn en og en.

Det var dagens lille oppdatering.

Bente

2 kommentarer:

Ugla sa...

Flott tiltak, jeg kommer til å strikke ei lue eller to. Men jeg kjenner meg vel selv såpass godt at det blir nok ikke før fristen begynner å nærme seg :-)
Ha en fortsatt fin dag.

Bente`s hobby sa...

Takk for det.
Det er helt i orden å strikke og sende like før fristen, ingen problem.